beelddenken

‘Leerachterstand, dyslexie, AD(H)D, autisme, PDD-NOS?

Leerproblemen praktisch aanpakken met de training ‘Ik leer anders’.


Na onderzoek blijkt dat leerlingen met een leerachterstand of dyslexie vaak in beelden denken, niet in woorden. Daardoor wordt de lesstof niet begrepen en onthouden. Het onderwijs sluit niet aan bij alle denkwijzen want de meeste mensen (±95%) leren via het gehoor. Slechts een kleine groep leert visueel. Bijles helpt onvoldoende omdat ze dan meer informatie op ‘foute’ wijze krijgen aangeboden. Door de informatie te vertalen naar beelden, kan deze groep zich de lesstof wel eigen maken. Tijdens een korte training leer je deze techniek zelf toepassen. Ideaal om vervolgens de lesstof in de klas goed te kunnen volgen.


Direct resultaat.

De leerling kan tijdens de eerste sessie direct vertellen of deze leermethode voor hem of haar werkt. Blijf niet langer worstelen met schoolwerk. Deze leermethode is bewezen effectief.



Denk aan het woord STOEL. Wat zie je?

Zie je letters: S-T-O-E-L of een plaatje?                       

Zie je een plaatje, doe dan de test op:

www.ikleeranders.nl



Training basisschool ’Ik leer anders’ leert je om

informatie te vertalen naar JOUW informatiesysteem:

visueel. Dit kun je (in de toekomst) ook toepassen

op vakken als geschiedenis, aardrijkskunde, 

buitenlandse talen enz.                                     



Inhoud training (± 4 tot 6 sessies)

* Onthouden van informatie

* Taal: spellen, lezen

* Rekenen: tafels, plus en min sommen

* Klokkijken